onsdag 16 februari 2011

SÖMN I SISTA TRIMESTERN

Mitt nya sovmönster:

Jag lägger mig.
Ligger o vrider mig ett tag, sparkar med benen som kryper o har sig (ännu ett nytt gravidsymptom jag blivit bekant med, nämligen "restless legs"), men tillslut somnar jag.

Vaknar vid 2-3 tiden av en sprickfärdig blåsa och hasar mig upp till toaletten.

Sjunker ner i sängen igen o hoppas hitta det där läget som tillslut gick att somna i.
Det går inte. Hjärnan vägrar stänga av. Ligger vaken halvt apatisk i flera timmar och märker hur kreativ en trött hjärna kan vara. Den planerar o hittar på allt möjligt. Skriver listor i huvudet på saker som måste göras osv, och jag undrar hur mkt av dessa listor jag kommer att minnas dagen efter...

Tillslut framåt morgonen somnar jag o sover en eller ett par timmar igen, tills jag vaknar av väckarklockan som ringer kl 7.

Sjuukt trött!!

Snoozar alldeles för länge o tvingar mig sedan upp för att gå till jobbet. Kroppen känns som en blyklump. Ahh, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar