måndag 26 november 2012

HEKTISKT

Hektisk dag!!

Började med att haka på min gamla klasskompis Sara o hennes son Albin till öppna förskolan.
Siri somnade i vagnen på vägen hem men vaknade när vi kom hem då jag gjorde ett misslyckat förflyttningsförsök från vagnen till hennes säng.
Så hon sov bara en halvtimme idag vilket brukar resultera i en mkt trött Siri och en trött mamma som inte får den välbehövliga pausen mitt på dan när barnet sover.

Men det var bara att gilla läget. Jag åt lunch med Siri hängandes vid benen. Sen var det bara att ta tag i disken, vika tvätten, sätta igång o baka bröd, damma, putsa speglar, laga mat och försöka aktivera Siri under tiden samt försöka hänga med att ställa undan saker och städa i samma takt som hon drar fram dem.
Ulf kom hem när vi precis ätit mat och åkte efter en halvtimme igen för att spela badminton med en annan broder. Så jag o Siri satt inne på toaletten och jag städade handfat och kakel samtidigt som hon drog ut alla bindor ur paketet och spred dem över golvet.
Tillslut var det äntligen läggdags för minstingen, och efter det städade jag klart toan, skurade golvet i köket och tog en dusch.
Nu är jag så sjukt trött så jag kan knappt hålla ögonen öppna då jag skriver.

Imorgon blir det mammafrukost hos mig, vilket förklarar mitt frenetiska städande o bakande under dagen. Får se hur många som kommer!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar