måndag 30 mars 2009

PEST O PINA

Inte nog med att det är måndag morgon.
Dessutom har vi i helgen ställt om klockan till sommartid, vilket gör att vi "förlorat" en timme.
För mej betyder det att jag som redan är väldigt morgontrött, måste anpassa mej vid att kliva upp en timme tidigare...

Ja jag vet att jag låter gnällig, men mitt morgonhumör är som sagt inte det bästa. Om några dagar när man vant sej kommer man ju inte att märka av skillnaden på den där timmen längre, men om det är nån gång den känns så är det just nu.

Det blir inte bättre av att jag har tre färgningar inbokade idag, varav den första är en omfärg på en kund som inte blev nöjd sist och vill fixa till färgen, dessutom är den sista kunden en kompis som jag lovat att stanna över med så jag kan ge lite rabatt, alltså får jag inte heller komma hem en timme tidigare, som annars hade varit den enda fördelen med den här dagen.

Sen har jag varit uppe o torkat kattspya inatt, ett underbart inslag i nattssömnen, och sömnen har varit ryckig och orolig.

Kan det va så att jag har pms också?

Troligast.

Nu har jag klagat i alla fall. Så nu känns det bättre. Egentligen är det inte så farligt.

Izzie kom just o la sej i min famn o kurrar som en liten maskin. Och nu ska jag dricka mitt te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar