onsdag 18 mars 2009

VÅRKÄNSLOR

Idag ligger våren i luften.

Helt underbart, verkligen.

För bara ett par veckor sen höll jag på att frysa ihjäl och kunde inte få nog med jackor, varma tröjor o halsdukar på mej när jag gick ut.
Nu har det vänt med en smock så att man helt plötsligt studsar ut på morgonen i det överväldigande ljuset, och känner en sån drastist skillnad att man nästan undrar om man verkligen behöver ta på sej jackan när man ska ut. (Där känner man själv rätt snabbt att man behöver öva på balansen och dämpa sin entusiasm ett snäpp eller två).

Veckan i Norge har varit bra.
Mars är verkligen en underbar månad att åka till fjälls, och vi hade otrolig tur med vädret -solen sken och värmde, vinden stod stilla, och snön var mjuk och lagom fluffig. Mycket bra.
Vi provade även på längdåkningsskidor en dag, vilket jag tycker ger rikligt med vuxenpoäng -för bara några år sen hade jag nog vägrat att ens försöka pga att det både kändes töntigt och trist, men sannerligen -med åren ändrar man faktiskt åsikt om vissa saker och inser på något vis charmen med dem.

Nu är semestern slut och jag längtar genast till nästa ledighet. Som faktiskt infinner sej om inte alltför länge. Påsken ligger så bra till i år så jag får ledigt 6 dar i sträck utan att ta ut en enda semesterdag, och det är bara ett par, tre veckor bort!
Det vi har planerat hittills är att vi då ska ta o fixa vårat kök, med lite fräsch färg, nya hyllor osv... Tror inte vi åker nånstans, ibland är det rätt skönt att va ledig utan en massa resor o annat inplanerat.
Så ser planerna ut!

Just nu känner jag mej väldigt ivrig och glad inför våren, som är min absoluta favoritårstid. Jag blir alldeles pirrig av vårkänslorna i magen ibland. Så jag ser fram emot en härlig vår med sköna minisemestrar, många rambergsrundor och massor av ny energi som ska göra mej effektiv och duktig på ja.. det mesta =)
Hoppas den känslan håller i sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar