onsdag 11 november 2009

VINTER O VANTAR

Nåt som stör mej oerhört är hur jag alltid lyckas tappa bort minst tre par vantar per vinter....

Det klassiska är när man kommer hem med bara en vante, men det spelar ju ingen roll om man tappar båda eller bara en -man kan hur som helst inte använda dem längre.

Jag försöker verkligen hålla reda på dem, nu senast förra torsdan försvann mina senast inhandlade vantar.

De var superbra fingertoppslösa så de värmde handen, men man blev ändå inte sådär klumpig av dem. Jag vet att jag hade dem i tjänsten o sen träffade jag Ulf och åt lunch på indisk restaurang. Sen dess har de varit borta. Superirriterande!!
Antagligen ligger de nånstans längst vägen, eller under bordet på restaurangen.
Nu är det hur som helst för sent för att leta efter dem, jag får helt enkelt köpa nya...

1 kommentar:

  1. jag skulle precis erbjuda mig att sticka ett par och skicka ner, men jag kan bara sticka tumvantar tyvärr.

    SvaraRadera