torsdag 10 oktober 2013

2 DAGAR KVAR TILL BF







Storasyster kramar magen o undrar när lillasyster ska komma ut.

Det är 2 dagar kvar nu till bf.
Jag o Ulf är krassliga så jag hoppas jag ska hinna komma ut ur förkylningsbubblan innan bebis bestämmer sig för att komma ut...

Josie och Nouvelle har hunnit komma o åka.
Nu är mamma här i väntan på förlossningen, o det känns skönt att jag vet att hon tar hand om Siri när vi åker in.

Mycket tankar o känslor har kommit o gått under senaste veckorna.
Jag har varit väldigt trött, och tydligt hormonpåverkad.
Siri har också haft mycket humörsvängningar. Dels för att hon är i den åldern när hon vill kunna allting själv och hela tiden testar alla gränser, och dels för att hon säkert känner att nånting är på gång som hon inte riktigt förstår.
Jag har brottats med känslor av otillräcklighet när jag känner att krafterna och tålamodet tryter med henne, och jag är medveten om att snart kommer jag dessutom att ha ungefär en promille så mkt tid o kraft till henne som jag har nu.... Känslor av skuld dyker upp då jag tittar på min lilla flicka, som inte alls har bett om att få en lillasyster att dela mammas uppmärksamhet med.
Men samtidigt får man tvinga sig själv att se det ur ett större perspektiv. Som Ulf påminde mig om igår:
Värre saker har hänt än att man får ett syskon.
Och mamma sa också något tänkvärt. -"Det vore väl värre att inte få några syskon alls?"

Nu måste jag gå.
Min lilla prinsessa vill läsa bok och jag vill passa på att tillbringa den tiden jag kan med henne nu medan jag kan, för snart snart snart kommer allting för alltid att bli annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar