söndag 20 oktober 2013

VÄNTANS TIDER

Förkylningen har släppt.

Gardinerna är uppsydda.

Nya krokarna i hallen är uppborrade.

Maten är inhandlad.

Frysen är fylld med bullar.

Spjälsängen är bäddad.

Tvätten är tvättad.

Lägenheten är städad.

Porslinet är sorterat i kökshyllorna.

Kläderna ligger vikta o väntar i lådorna på det nya skötbordet.

Bb-väskan är packad.

Babyskyddet står i hallen.


Är det något vi har glömt som du väntar på lilla vännen?!





Efter besök på mvc i fredags blev vi skickade till östra då bebisens hjärtljud var lite ojämna. Ctg och ultraljud visade på att hjärtat mycket riktigt hoppade lite som det ville ibland, men efter flera checkar blev vi hemskickade med "diagnosen" att det kan va så ibland utan att det betyder något farligt. Bebisen verkar pigg o mår bra där inne säger de, ingen vätska har bildats kring hjärtat som kan tyda på att nåt är fel utan ibland är det bara en omogenhet som kommer att växa bort.
Återbesökstid på tisdag ändå för att hålla koll så inget försämras.
Men jag måste säga att det lilla orosmomentet bidrog inte direkt till att jag tyckte det var lättare att vänta på den här lilla krabaten. Den spontana känslan är faktiskt: "Men plocka ut henne då så vi får se att hon mår bra!!"

Klockan är för övrigt 4:57 på söndag morgon.
Jag vaknade vid 3 och kände direkt att jag omöjligen skulle kunna somna om på direkten igen.
Ganska vanligt med sån här kruppig sömn nu på slutet. Ska inte klaga för många nätter sover jag ändå bra, och så har jag ju mamma här just nu så jag har fått vila ovanligt mycket den senaste veckan. Känner mig riktigt utvilad faktiskt! Helt redo att när som helst snabba mig bort till sjukhuset o klämma ut en bebis. Riktigt pepp på det t o m!
Lite jobbigt bara när man känt så i över en vecka..................... :P

Nu river det i magen.
Dags för lite nattamat.

På återseende

/den väntande mamman.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar