fredag 26 juni 2009

MIN KLUMPIGASTE VECKA




Från o med i söndags har märkliga saker hänt.

Jag brukar i o för sej va rätt klumpig då o då, fast denna veckan har bara varit helt extrem!

Olyckan i söndags var, enligt min mening, verkligen en olycka:
Jag satt bredvid Uffe på tåget hem från Köpenhamn o hade beställt in vin, och så när jag skulle hälla i glaset så skumpade tåget till sådär oberäkneligt så att jag missade glaset o hällde vin över Uffes dator.
Sällan har jag sett min man så arg. Hans ögon svartnade, han torkade datorn, stängde av den (detta var mitt i en film som han höll på se kan jag tillägga), och pratade inte med mej på en halvtimme.

En eller två dagar senare höll jag på att blanda en drink till oss var i värmen. Jag stod i köket o grejade, hade lagt i lime, kiwi, mynta, rom och is i glaset så det var ganska fullt, och så på nåt konstigt sätt när jag skulle röra om så välte glaset omkull o krossades över diskbänken tillsammans med allt innehåll som rann ut.

Dagen efter det när jag öppnade frysen fick jag en obehaglig överraskning.
Jag hade kvällen innan ställt in två glasflaskor med kolsyrat vatten, som hade frusit till is och exploderat inne i min frys. Så det låg glasskärvor och fryst kolsyra överallt där inne. Inte visste jag att kolsyrad dryck inte går att frysa!! Ja ja, nu vet jag...

Nästa dag, i onsdags (suck) hade vi främmande på kvällen och jag gjorde varm fruktsallad gratinerad med vit choklad i ugnen.
När jag sedan tog ut den heta formen ur ugnen så gled den på nåt sätt ur mina händer (!) och "splash" ner i golvet framför de förvånade gästerna.
Jag var rätt så förvånad själv kan jag medge. Jag menar -är det möjligt??! Varma frukter o bär i en stor pöl samt utsprutade i en omkrets av 3 m på vardagsrumsgolvet.
Så mina gäster fick nöja sej med glass o chokladsås. Så var det med det.

Nästa dag (orkar jag fortsätta??) satt jag och åt en yoghurt på jobbet. När jag ätit halva tappade jag den i golvet och det skvätte åt alla håll, pinsamt eftersom det satt en säljare där inne i köket också. Han fick yoghurt på skon...

Så det var min klumpiga vecka -jag hoppas verkligen den är över nu men ve o fasa.... det är ju bara fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar