fredag 17 februari 2012

FÖRBEREDELSER



Dags för sammankomst i helgen o det ska bli jättekul, men det är mycket att förbereda!

Jag kom inte isäng förrän 23.30 igår kväll och typiskt nog så var Siri jätteknölig hela natten. Sen vaknade hon 6.45. Det var bara att kliva upp o se glad ut.

Är sjukt nöjd med mig själv för jag lagade coleslawsallad igår kl tio på kvällen, och idag har jag lyckats baka piroger när Siri var vaken! Inte det lättaste eftersom hon kräver typ 100 % uppmärksamhet HELA TIDEN. Så det är bara att sjunga: "En och två och tre indianer"... samtidigt som man knådar deg o spexar framför henne och petar dit olika leksaker med jämna mellanrum så att hon håller sig någorlunda lugn o glad.
Själv är jag helt slut men får i alla fall en lugn stund nu medans hon sover. Sen om hon sover en halvtimme eller två timmar vet man inte förrän efteråt! Hon har redan vaknat nu en gång medan jag satt o skrev men jag fick henne att somna om.....

Och... där.... ringde "pappa" och Siri vaknade igen av mobilsignalen. Ganska ljudkänslig kan man säga! Det fick bli ytterligare 5 minuters vaggning men som tur va somnade hon igen.

Ulf ska sluta lite tidigare idag och så tänkte vi sticka upp på toppen av Ramberget o träffa ett par kompisar o grilla! Jag har varit sugen på grillad korv sen jag såg denna bild i en mattidning för några dar sen (se bild uppe) -chorizo i surdegsbaguette toppad med kålsallad o cesardressing. Har man tur så kanske vi får se en fin solnedgång där uppe också :)

Jahapp, nu vaknade Siri för tredje gången. Nu ger jag upp! (Total sovtid ca 30 minuter).

Arevoir, tills nästa gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar