onsdag 29 februari 2012

IRRITERAD

Idag är jag irriterad.

Irriterad på min förkylning som gör mig snorig o hängig,
irriterad på handleden som värker
irriterad på foglossningen som inte vill försvinna.

Irriterad på vågen som visar för mycket,
irriterad på hur ostädat det är o allt som behöver göras.
Irriterad på brödbitarna på golvet, leksakerna under badkaret, tejpbiten i skåpet som inte vill lossna o som kommer att sätta sig i Siris hals o kväva henne om jag inte får bort den.
Ofantligt irriterad på all gammal flagnad målarfärg som klibbar fast på mina fingrar.

Irriterad på att jag inte kan hitta nappen när Siri skriker i sängen, irriterad på att den ligger där mitt i sängen sen när jag äntligen hittat en ny.

Irriterad på byggubbarna som slamrar utanför fönstret o väcker Siri när hon somnat,
irriterad på mig själv för att jag har så kort stubin och inte räcker till och
otroligt irriterad över att jag är så patetisk så att jag tycker synd om mig själv, och är så här irriterad utan att ens kunna skylla på pms!

Egentligen har jag ju inget att vara irriterad över.
Jag brukar inte va det om jag är frisk och utsövd.
Men idag är jag sjuk o trött och.....
irriterad.

1 kommentar:

  1. Aw, en sån dag det måste varit! <3 Tyvärr kan man ju vara irriterad utan att hormonerna spelar in ;)

    SvaraRadera