söndag 26 februari 2012

MISSA MÅLET

Söndag morgon.

Solen skiner och dagen började bra.
Jag o S vaknade 8.30 och jag insåg att hon, förutom ett par gnäll, sovit 12 h i sträck! Vilken skillnad det är på nattsömnen -om tänderna eller en förkylning spökar så kan hon vakna en gång i timmen, men är allt som det ska så sover hon fantastiskt bra.
Hur som helst verkar det som att det inte är så bra för mig att helt plötsligt få sova så bra. Igår kom jag inte isäng förän tolv, för jag kände mig inte alls trött! Och imorse kl 5 när S sov som bäst så vet jag att jag själv låg vaken o vred o vände mig...

Igår jobbade jag lördag igen o det gick väldigt bra. Skönt faktiskt att komma bort lite, o tjäna lite pengar :) Känns bra att för en gångs skull vara den som kommer hem från jobbet till familjen, o se att Ulf o Siri får bonda utan mig i närheten ibland.

Nu en bit in på dagen så har jag saker o ting inte riktigt gått som jag ville. Vi håller på att tvätta., har en miljon saker som behöver göras, och så mitt i alltihop kom U på att det är han som har mft nere vid Time idag kl 13. Så nu har jag lite smått panik över att jag inte har kontroll på allt så som jag skulle önska, o eftersom jag inte är förberedd på tjänst så kommer det inte heller att bli nån för min del, och istället kommer jag att få gå med dåligt samvete över att jag inte lyckas med det som är viktigast!
Men så är det ju -man missar målet hela tiden. Bara att acceptera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar