onsdag 7 mars 2012

EFTER JOBB KOMMER BELÖNING



Lisa kom i måndags kväll o stannade två nätter.

Imorse åt vi frukost ihop (2 vuxna o 4 barn = typ kaos), och sen tog jag Siri i BabyBjörnen o gick till Rambergsvägen för att hämta Lisas bil.
Den vägrade att starta, så syrran kom dit o tog fram startkablarna, sen fick vi som tur var hjälp av en snäll herre...
Lite senare än beräknat, men ändå i tid, kom Lisa o barnen iväg.
Jag o Siri vinkade hejdå, och bemöttes sedan i lägenheten av ett smärre kaos.
Ett krigshärjat frukostbord, festispölar på golvet, leksaker, smulor o damm.

Bara sätta igång o plocka undan efter frukosten o diska. Som tur va satt Siri snällt på fårskinnsfällen o lekte en stund så jag hann få igång en diskmaskin.
Jag vet inte hur jag har lyckats, men det blev en väldig fart på mig idag!
Jag har dammsugit hela lägenheten, städat toa o badkar, tvättat i stora tvättstugan, studerat, och så förstås tagit hand om min dotter (matning, badning, blöjbyte, gåträning, spelat gitarr för, sjungit med, lekt med, matat, sövt, osv).

Nu ligger Siri o jollrar i sängen med magen full av välling, Ulf är helt uppslukad i alla nyheter som just i detta nu släpps om "the new ipad", och jag har hällt upp ett glas rött o tänkte nu ta o lägga mig i ett härligt bad!

Ha en gooooo kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar