söndag 4 mars 2012

FÖR EN GÅNGS SKULL NÖJD

Idag har jag varit en hyfsat duktig fru/mamma/människa.
Känns skönt att för en gångs skull vara nöjd med sin insats under dagen!

Tagit hand om min familj, tagit hand om mitt hem, och sen lyckades vi alla tre ta oss till mft också, så det blev en liten tjänsterunda. Härligt att komma igång i början av månaden.
Eftersom det är "hjälpismånad" i mars, så tänker jag satsa på att åtminstone göra lite mer än vanligt. (Och det borde ju inte va så svårt)... Min tjänsterapport har verkligen varit ynklig på sistone, så nu tänkte jag passa på när det är vår och allt känns lättare att bli lite duktigare på det där. Alltså, jag satsar inte på nån pionjärtjänst direkt, utan försöker ha lite lagomt realistiska mål :)

Som alltid när man går i tjänsten så blir man glad och får gott om välsignelser.
Vi träffade en massa trevliga vänner på mft, och sen åkte vi över till rs på järntorget för att hämta lite kinesisk litteratur till en "sushitant", o då hade centrum precis haft möte, så vi träffade en massa oldisar där med.
Sen blev det, enligt traditionen, fika på Snövit, och det droppade in ett helt gäng där som vi satt o umgicks med.
Siri träffade Vincent, Doris och Bruno med, så hon hade det superskoj!

Imorgon kommer syrran med ungarna, på väg hem från mamma o pappa, så då blir det fullt hus här igen! Bilden är från förra veckan när de sov över hos oss på ditvägen, och Siris kusin Emily verkligen överföll henne... hehe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar