lördag 3 mars 2012

SINA FÖRSTA STEG!



Ikväll på mötet tog Siri sina första steg!!
Helt plötsligt släppte hon pappas hand, hittade balansen ståendes och tog några små stapplande steg framåt. Sen efter mötet upprepade hon sin bragd några gånger, med ett stort glatt leende på läpparna!

Det händer så mycket just nu!
Idag har hon även sagt "tack" och "apa", knäppt händerna under bönen och hållt i pipmuggen själv o druckit.

Det känns som att hon förstår så mycket nu. Det är jättekul att kunna säga saker till henne o känna att hon förstår vad man säger!

Eftersom det är lördag sitter vi nu hemma o svullar i godis, semlor, baconlindade dadlar o massa annat gottigt. Nu när jag begränsat mitt godisätande till endast helgen så gäller det att passa på när helgen väl kommer, eller hur?!!
Det lustiga var att jag gick in på coop efter mötet, la ner keso, grädde, disktrasor o godis i kundkorgen. Men det enda jag har betalat för o fått med mig hem är alltså godiset o semlorna!
Betyder det att jag är enormt tankspridd eller??! Lite pinsamt att jag bara fick med mig sötsakerna :/
Suck, vissa saker förändras tydligen aldrig. Jag är o kommer för alltid att vara ett godismonster!

2 kommentarer:

  1. Åh, blir alldeles varm i hjärtat av att se Siris utveckling och ert fina föräldraskap! Ska bli så roligt att lära känna Siri, för det är ju garanterat att hon blir lika klurig och rolig som ni är :)

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden, jag tycker också att det ska bli hemskt spännande att få lära känna henne o se hur hon utvecklas!!

    SvaraRadera