fredag 2 mars 2012

FREDAGSMYS


Fredag kväll. Ett glas vin (läs två) har slinkit ner i magen och jag har även unnat mig en liten sötsak (eller två)....

Efter en sunkig morgon har dagen artat sig riktigt bra.
Från noll energi imorse till eftermiddan när jag helt plötsligt blev pigg o pepp igen.
Måste vara vårsolen som gav mig energin tillbaka!

Siri var på sitt första tandläkarbesök idag, folktandvården kallar alla barn för första besöket när de är runt 1 år.
Efteråt gick jag in på coop o köpte lite lax till kvällens middag, sen tog vi en promenad i det härliga vädret.
Jag köpte förresten blommor till Ulf också. Han brukar alltid säga att jag inte behöver köpa blommor till honom eftersom han ändå inte uppskattar det, så jag har inte köpt blommor till honom sen vi gifte oss (5 år sen). Men så häromdan så sa han plötsligt att han ändå tycker om blommor och att det var ok om jag ville köpa det till honom nån gång. Så jag tänkte att det var lika bra att passa på innan han glömde bort det han sagt!

Hemma igen så sov S som en stock i 2 h, vilket gav mig tid att både städa toan o plocka undan allt småplock här hemma. Ulf brukar sluta lite tidigare på fredagar och idag kom han hem o tog med Siri ut på barnvagspromenad medan jag lagade maten.
Sen har vi myst alla tre. Lax o potatis är tydligen inte Siris favorit så hon fick lite bröd att tugga på :) Inte länge därefter var det vällingdax o Siri sover nu som en stock, Så nu är det dax för fredagsmys! Vad nu det är? Kanske just detta: Mamma sitter o skriver blogg, o pappa knappar på ipaden medan tvn är på i bakgrunden med nåt pinsamt svensson sång-program.
Strax börjar pappas favoritprogram: Skavlan!

2 kommentarer:

  1. Fint att du passade på att skicka en blomkvast till Uffe :) Ha en fortsatt mysig kväll, i lugn och ro <3

    SvaraRadera