tisdag 3 april 2012

BAKSLAG OCH SVÅRA BESLUT

SUCK!

Igår kväll spydde Siri igen. Jag som trodde "faran var över". Hon hade ju inte spytt på två dygn!!!

Men i alla fall så blev hela jag (och soffan o mattan) nerspydd, och stackars Siri blev panikduschad i allt för kallt vatten innan hon knappt hade vaknat. Den stackars ungen gallskrek ju förstås. Och mamma o pappa var nog rätt hysteriska också.

Det är många situationer man inte kan förbereda sig för, och det där med att "tänka snabbt" har väl aldrig varit min starka sida...hm... :/

De trodde på sjukvårdsupplysningen att hon kan ha spytt för att jag gett henne sånt som magen inte klarar av lite för snabbt. Man ska tydligen inte ge fibrer ("här Siri får du päron och nyponsoppa!"), mjölbaserad mat ("titta, mamma har lagat pannkaka, mums! Ta lite bröd också.") eller låta barnet dricka stora mängder vatten själv ("Titta vad bra, hon dricker massor!!"), utan ge lite i taget, helst med sked. Fy vilken misslyckad mamma jag känner mig som alltså :(

Nu är frågan: Ska vi våga resa till Wales idag?? Med flyg, buss o bil... eller blir det för mycket för lillstumpan?! Det är så jobbigt, för hela lägenheten är ett stort kaos av packning som inte lagts fint i väskorna än, och det är massor att göra, men så känner man sig så tudelad när man inte vet om det ens blir nån resa??!!
Man vill ju va sådär pepp och koncentrerad på allt man ska få med sig, men jag känner mig mest förvirrad just nu...

Siri ligger o sover med pappa i sängen. Jag klev upp 7, har inte ro att ligga kvar när jag tänker på allt som ska göras. Och om inget mer inträffar så är planen att vi ska ta flyget i eftermiddag 16.30 mot London.
Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar