måndag 2 april 2012

MAGSJUKA




Fy vad svårt det är att hinna med ibland!!

Jag har verkligen känt suget efter att få skriva ett blogginlägg, men inte hunnit på jättelänge!
I helgen har jag jobbat, Siri har varit sjuk, och lägenheten är fylld av tvätt, disk, resväskor o dammtussar.
I lördags morse upptäckte vi att Siri spytt i sängen stackarn... Hon var slapp o febrig. Ville knappt äta päron och ville bara ligga i min famn.
Kändes ju hur jobbigt som helst att måsta gå ifrån henne då, men det var ju min jobblördag, så bara att bita i det sura äpplet...

Jobbet gick bra, även om jag kände mig lite frånvarande. Man har ändå så fullt upp på lördagarna, så tiden går väldigt fort. Sen koncentrerar man sig på kunderna, så man har inte tid att stå o oroa sig över sitt sjuka barn hemma. Hon var ju hemma med pappa, så det gick bra.
Hon har varit utslagen i två dygn, men nu börjar hon kvickna till, även om hon fortfarande är väldigt trött. Febern har släppt och aptiten håller på att komma tillbaka, Så nu kan vi andas ut -ska ju åka till Ulrika o Lewis i Wales imorgon!
Får verkligen hoppas att jag o Ulf klarar oss, men nu har det ju gått tre dar sen hon blev sjuk, och ingen av oss har börjat spy än i alla fall så jag håller tummarna. Vore så surt att inte ta sig iväg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar