måndag 13 augusti 2012

BRÖLLOPSDAG

I helgen firade jag o Ulf bröllopsdag. 6 år har vi varit gifta -tiden går verkligen fort!!

 Vi hade en mysig dag med smörgåstårta och bubbel till lunch, och sen var svärföräldrarna så snälla så de kom hit o barnvaktade så att vi fick gå ut SJÄLVA och äta på kvällen.
Första gången på över ett år... Vilken lyx!

Som sagt har jag fuskat rejält i helgen med både alkohol, fet mat och sötsaker, men det tycker jag man får göra vid sådana speciella tillfällen.

Problemet är nu efteråt. Det är svårt att komma igång igen.
Svärmor kom hit med hemkokt saft, sylt, bröd, choklad, kakor, och bär, och nu ligger allt det kvar och läskar mig! Idag bakade jag muffins för att "bli av med" lite av alla färska blåbär och hallon som hon lämnat, och när det står en nybakt plåt och doftar i köket så kan man ju inte precis låta bli....!

Dessutom är jag på riktigt dåligt humör. Jag är så totalt opepp, och hormonerna är riktigt besvärliga den här gången. Jag lider av rekordlångt pms, och bara längtar efter att det ska släppa.

Imorgon är det frukost med mammakompisarna. Om vädret är ok ska jag försöka gå till Madde. Känns som det vore skönt med en rejäl promenad. AND I NEED IT!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar