torsdag 2 augusti 2012

DAG TVÅ

Ja, hela TVÅ dagar -jag känner verkligen hur kilona bara rasar av mig!!

Skämt åsido.
Jag känner mig osäker på min bantningsmetod... jag vet liksom inte hur jag ska göra för hungrig blir man ju och vad o hur mycket jag då ska äta undrar jag?

Idag har jag ätit gröt till frukost. Havregrynsgröt med rårörda lingon. O mjölk. Jag dricker oerhört mkt mjölk, men begränsar mig nu till att endast ha mjölk i gröten o i teet o sådär. Som måltidsdryck får jag nöja mig med vatten.

Lunch blev en rejäl portion makaroner med köttfärsbiffar och sås. Ingen bantningsmat direkt men jag klarar mig inte på ett salladsblad o en tomat, och har för mig att det ändå är bra att äta riktig mat så man inte hela tiden är sötsugen?!!

Till middag köpte vi hem sushi. Det känns ju alltid nyttigt och gott.
Men mätt kan jag inte direkt påstå att jag blev, så efter ett par timmar gjorde jag en skål fruktsallad med turkisk yoghurt och lite riven mörk choklad över.

För övrigt hämtade jag ett paket på kiosken idag och motstod då lusten att köpa en sur rem som låg o läskade mig vid kassan. Vin är jag också sugen på men jag ska försöka avhålla mig även från den gudomliga drycken, eller åtminstone minimera alkoholintaget till max ett par glas på helgen.

Suck, hur ska detta gå? Jag är verkligen glad i mat. Jag vet att det är på gränsen till missbruk eller att jag åtminstone skulle kunna hamna där, för jag använder mat som en drog ibland. Som njutning eller belöning när livet i övrigt känns lite för trist.

Men jag vill öva på att ha balans och självbehärskning. Är det någon som har några bra tips så välkomnar jag dem varmt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar