tisdag 7 augusti 2012

MOTIGT



Ja, nu är det motigt.

Jag ställde mig på vågen igår efter en vecka av nya friskare vanor, men fick mig en kalldusch när den visade att jag gått upp ett halvt kilo på bara några dar!!

Här har jag ansträngt mig för att motionera mer och äta rätt. Massor med grönsaker och frukt och inga sötsaker. EN enda kaka har jag ätit på hela veckan, och det var när min vän E kom på besök och jag ville fika tillsammans med henne, inte bara titta på!

Pust...
Så då får man den där känslan att "skit i det här, nu proppar jag i mig pizza o godis o läsk igen, för det är inte värt att lida o sen inte få nåt för det!!"

Men faktum är att jag mitt i all frustration vet att mina känslor just nu till 90 % beror på pms. Det är lätt att bli lite irrationell då.
Jag blir så sjukt sötsugen, och känner mig samtidigt så trött, fet och ful. Inte den bästa tiden på månaden helt enkelt. Jag får bara bita ihop o ta mig igenom det. Brukar ju gå över till slut....


2 kommentarer:

  1. Ge inte upp! Här är några av mina tips från sånt jag snappat upp;

    1/drick mkt vatten = driver ut vatten = förlorar vikt

    2/ stirra dig inte blind på vågen - gå på hur kläderna sitter och hur du mår, ev mät dig

    3/ Även om frukt och grönt kan verka den nyttiga routen, så är frukt socker och grönt kolhydrater (oftast) vilka båda omvandlas till fett.
    Fett och protein däremot får igång fettförbränningen. Ät fett & protein 30 min efter du vaknat för att trigga igång det. T ex ett par ägg och en halv avokado. Och lite frukt/bär. Men håll igen på frukt & bär tills du gått ner så långt du vill gå ner.

    4/ Håll dig borta från eller begränsa mjölkprodukter. Det kommer göra stor skillnad. Ät bara keso, kvarg t ex... Ingen ost, mjölk helst inte grädde men lite går bra.
    Det är nåt i mjölk som gör att man stimulerar viktuppgång.

    Men små förändringar är bättre än inga. Försök att introducera bra saker innan du börjar ta bort "dåliga" saker. Med tiden faller de bort av sig själv.

    Ah teorin har jag ju.. Misslyckas att sätta den i praktiken själv. Men men... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Carro!
    Jag tycker du verkar klara det finfint i praktiken. Du har ju t om klarat av att springa ett maraton, det är ju typ övermänskligt!! (Läs jag är imponerad av dig!)

    Jag ska kämpa på.

    SvaraRadera